Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Wave Forms: A Natural Syntax for Rhythmic Languages (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2002
Idioma
Inglés
N° páginas
368
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780804741781
N° edición
1

Wave Forms: A Natural Syntax for Rhythmic Languages (en Inglés)

James H. Bunn (Autor) · Stanford University Press · Tapa Dura

Wave Forms: A Natural Syntax for Rhythmic Languages (en Inglés) - James H. Bunn

Libro Nuevo

$ 3,237.40

$ 5,886.19

Ahorras: $ 2,648.78

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Wave Forms: A Natural Syntax for Rhythmic Languages (en Inglés)"

In this daring book, the author proposes that artistic and literary forms can be understood as modulations of wave forms in the physical world. By the phrase "natural syntax," he means that physical nature enters human communication literally by way of a transmitting wave frequency. This premise addresses a central question about symbolism in this century: How are our ideas symbolically related to physical reality? The author outlines a theory of communication in which nature is not reached by reference to an object; rather, nature is part of the message known only tacitly as the wavy carrier of a sign or signal. One doesn't refer to nature, even though one might be aiming to; one refers with nature as carrier vehicle. The author demonstrates that a natural language of transmission has an inherent physical syntax of patterned wave forms, which can also be described as certain "laws of form"―a phrase used by D'Arcy Thompson, L. L. Whyte, Noam Chomsky, and Stephen Jay Gould. He describes a syntax inherent in natural languages that derives from the rhythmic form of a propelling wave. Instead of the "laws" of a wave's form, however, the author speaks of its elements of rhythmic composition, because "rythmos" means "wave" in Greek and because "composition" describes the creative process across the arts. In pursuing a philosophy of rhythmic composition, the author draws on cognitive science and semiotics. But he chiefly employs symmetry theory to describe the forms of art, and especially the patterns of poetry, as structures built upon the natural syntax of wave forms. Natural syntax, it turns out, follows a fascinating group of symmetry transformations that derive from wave forms.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes