Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Transnational Frontiers: The American West in France (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780806160030

Transnational Frontiers: The American West in France (en Inglés)

Emily C. Burns (Autor) · University Of Oklahoma Press · Tapa Dura

Transnational Frontiers: The American West in France (en Inglés) - Emily C. Burns

Libro Nuevo

$ 1,222.12

$ 2,222.03

Ahorras: $ 999.91

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 7 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Transnational Frontiers: The American West in France (en Inglés)"

When Buffalo Bill’s Wild West show traveled to Paris in 1889, the New York Times reported that the exhibition would be “managed to suit French ideas.” But where had those “French ideas” of the American West come from? And how had they, in turn, shaped the notions of “cowboys and Indians” that captivated the French imagination during the Gilded Age? In Transnational Frontiers, Emily C. Burns maps the complex fin-de-siècle cultural exchanges that revealed, defined, and altered images of the American West. This lavishly illustrated visual history shows how American artists, writers, and tourists traveling to France exported the dominant frontier narrative that presupposed manifest destiny—and how Native American performers with Buffalo Bill’s Wild West and other traveling groups challenged that view. Many French artists and illustrators plied this imagery as well. At the 1900 World’s Fair in Paris, sculptures of American cowboys conjured a dynamic and adventurous West, while portraits of American Indians on vases evoked an indigenous people frozen in primitivity. At the same time, representations of Lakota performers, as well as the performers themselves, deftly negotiated the politics of American Indian assimilation and sought alternative spaces abroad. For French artists and enthusiasts, the West served as a fulcrum for the construction of an American cultural identity, offering a chance to debate ideas of primitivism and masculinity that bolstered their own colonialist discourses. By examining this process, Burns reveals the interconnections between American western art and Franco-American artistic exchange between 1865 and 1915.  

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes