venta nocturna hasta 50% y envío gratis  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada the radical pedagogies of socrates and freire (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
230
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.1 x 15.5 x 1.8 cm
Peso
0.44 kg.
ISBN
0415897920
ISBN13
9780415897921

the radical pedagogies of socrates and freire (en Inglés)

Stephen Brown (Autor) · Routledge · Tapa Dura

the radical pedagogies of socrates and freire (en Inglés) - Brown, Stephen

Libro Nuevo

$ 1,216.93

$ 2,433.85

Ahorras: $ 1,216.93

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 17 de Mayo y el Jueves 30 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the radical pedagogies of socrates and freire (en Inglés)"

Situating contemporary critical praxis at the intersection of the social, the political, and the rhetorical, this book is a provocative inquiry into the teaching philosophies of Plato's Socrates and Paulo Freire that has profound implications for contemporary education. Brown not only sheds new light on the surprising and significant points of intersection between ancient rhetoric and radical praxis as embodied in the teaching philosophies of Socrates and Freire, using the philosophy of each to illumine the teaching of the other, but uses this analysis to lead contemporary education in a bold new direction, articulating a vision for a neo-humanist pragmatism. The book draws on the post-Freudian theories of Jacques Derrida, Peter Brooks, and Otto Rank, as well as on the neo-pragmatism of Cornell West to craft a new radical pedagogy configured to the realities of "post flash-crash" America. In the process, it discovers a space for a much broader application of Freire's teaching philosophy than previous works, moving beyond a narrow focus on "liberatory" pedagogy or "teaching resistance," toward a neo-humanist pragmatism emphasizing interactive learning, problem-posing analysis, and civic engagement. Brown crafts a social-epistemic praxis that fuses the pedagogies of Freire and Socrates, joining the analytical, the ethical, and the political as part of an inquiry and intervention into the real, the good, and the possible that poses problematic aspects of contemporary reality in a search for the program content of a Pedagogy of Social Change.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes