Celebremos el mes del libro hasta 70% y envío gratis  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The Place of Thought: The Complexity of one in Late Medieval French Didactic Poetry (The Middle Ages Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2007
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.1 x 16.5 x 2.5 cm
Peso
0.52 kg.
ISBN
0812240073
ISBN13
9780812240078

The Place of Thought: The Complexity of one in Late Medieval French Didactic Poetry (The Middle Ages Series) (en Inglés)

Sarah Kay (Autor) · University of Pennsylvania Press · Tapa Dura

The Place of Thought: The Complexity of one in Late Medieval French Didactic Poetry (The Middle Ages Series) (en Inglés) - Kay, Sarah

Libro Nuevo

$ 1,282.39

$ 2,564.79

Ahorras: $ 1,282.39

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 15 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Place of Thought: The Complexity of one in Late Medieval French Didactic Poetry (The Middle Ages Series) (en Inglés)"

From Jean de Meun in the late thirteenth century to Christine de Pizan in the early fifteenth, medieval French poets often aimed to impart theological, philosophical, or moral ideas. To unify their thought, and to make its outline visible to readers, the poets created vivid images of place, such as gardens, paths, idyllic landscapes, cities, trees, and fountains. For Sarah Kay, these spatial images are a prop of monologism, helping to communicate (or impose) unity of meaning and interpretation by summoning readers to occupy the same place in their thinking as the authors. Because of this monologism, Kay contends, didactic poetry has been ill served by a critical tradition that favors difference, plurality, and dialogism. In The Place of Thought, she seeks radically to reassess this literature and reappraise the pleasure to be derived from reading it. Kay argues that one meaning is not inherently simpler or less interesting than many meanings. Using specific works as examples, she demonstrates that this one-ness of thought in French didactic poems can be an excitingly complex and challenging notion, and that it strains the images in which it is placed to the point where they become difficult to visualize. Herein lies the poems' simultaneous intellectual and aesthetic appeal. Focusing on the Roman de la Rose by Jean de Meun, the Breviari d'amor by Matfre Ermengaud, the Ovide moralisé, Pèlerinage de vie humaine by Guillaume de Deguileville's, Le Jugement dou roy de Navarre by Guillaume de Machaut, Le Joli buisson de Jonece by Jean Froissart, and Le Livre du Chemin de long estude by Christine de Pizan, Kay traces the works' backgrounds in scholastic thinking, illuminating them when appropriate with modern reflections on the same ideas.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes