¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The new American Dilemma: Liberal Democracy and School Desegregation (Yale Fastback Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1984
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0300031149
ISBN13
9780300031140
Categorías

The new American Dilemma: Liberal Democracy and School Desegregation (Yale Fastback Series) (en Inglés)

Jennifer L. Hochschild (Autor) · Yale University Press · Tapa Blanda

The new American Dilemma: Liberal Democracy and School Desegregation (Yale Fastback Series) (en Inglés) - Jennifer L. Hochschild

Libro Nuevo

$ 858.21

$ 1,430.35

Ahorras: $ 572.14

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 95 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The new American Dilemma: Liberal Democracy and School Desegregation (Yale Fastback Series) (en Inglés)"

Conventional wisdom and democratic theory hold that the best way to achieve controversial policy changes is in small, cautious steps and with participation of the various groups involved.  Yet America’s thirty years of experience with school desegregation shows this belief to be false.  In this provocative new book, Jennifer Hochschild argues that when incremental and participatory methods are used to desegregate schools, both blacks and whites end up worse off―with little freedom and equality for blacks, much disruption and pain for both races, and few educational gains for anyone.  However, school desegregation can succeed―for everyone―when rapid and extensive change is imposed by nonelected officials, at a centralized level, and without citizen involvement.Hochschild examines the record of school desegregation to show why this is so.  She demonstrates, for example, that parental advisory groups have been ineffective or even harmful in designing new plans; that busing a few students short distances has been less effective than busing many students throughout a metropolitan area; that slowly phasing in desegregation increases white flight.  More profoundly, she shows that racism is deeply embedded in our society and that whites may not be as willing to give it up as they think.  Hochschild contends that we must choose between superficial “safe” changes that benefit a few at the expense of many and profound, deeply unpopular changes that in the long run will liberate most.  That is the real American dilemma.  “A comprehensive synthesis of what is known about the processes of school desegregation and a powerful policy-oriented argument on a subject whose crucial significance Americans have been unable to wish away.” –Paul E. Peterson, Brookings Institution

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes