Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The International Emergence of Educational Sciences in the Post-World war two Years: Quantification, Visualization, and Making Kinds of People. In International and Comparative Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367182793
N° edición
1

The International Emergence of Educational Sciences in the Post-World war two Years: Quantification, Visualization, and Making Kinds of People. In International and Comparative Education) (en Inglés)

Libro Nuevo

$ 1,916.34

$ 3,484.25

Ahorras: $ 1,567.91

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Martes 02 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The International Emergence of Educational Sciences in the Post-World war two Years: Quantification, Visualization, and Making Kinds of People. In International and Comparative Education) (en Inglés)"

The book brings together contributions from curriculum history, cultural studies, visual cultures, and science and technology studies to explore the international mobilizations of the sciences related to education during the post-World War Two years. Crossing the boundaries of education and science studies, it uniquely examines how the desires of science to actualize a better society were converted to the search for remaking social life that paradoxically embodied cultural differences and social divisions. The book examines how cybernetics and systems theories traveled and were assembled to turn schools into social experiments and laboratories for change. Explored are the new comparative technologies of quantification and the visualization of educational data used in the methods of mass observation. The sciences not only about the present but also the potentialities of societies and people in the psychologies of childhood; concerns for individual development, growth, and creativity; teacher education; and the quantification and assessments of educational systems. The book also explores how the categories and classifications of the sciences formed at intersections with the humanities, the arts, and political practices. This informative volume will be of interest to researchers, academics, and postgraduate students in the fields of curriculum studies, the history of the social sciences, the history of education, and cultural studies, and to educators and school leaders concerned with education policy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes