EL HOSTSALE YA ESTÁ AQUÍ - HASTA 80% DCTO Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Roland Barthes and Film: Myth, Eroticism and Poetics (Film Thinks) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
328
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781788310659

Roland Barthes and Film: Myth, Eroticism and Poetics (Film Thinks) (en Inglés)

French Patrick & Lúcia Nagib & Tiago De Luca (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Dura

Roland Barthes and Film: Myth, Eroticism and Poetics (Film Thinks) (en Inglés) - French Patrick & Lúcia Nagib & Tiago De Luca

Libro Nuevo

$ 1,824.55

$ 3,649.09

Ahorras: $ 1,824.55

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Roland Barthes and Film: Myth, Eroticism and Poetics (Film Thinks) (en Inglés)"

Suspicious of what he called the spectator's "sticky" adherence to the screen, Roland Barthes had a cautious attitude towards cinema. Falling into a hypnotic trance, the philosopher warned, an audience can become susceptible to ideology and "myth". In this book, Patrick Ffrench explains that although Barthes was wary of film, he engaged deeply with it. Barthes' thought was, Ffrench argues, punctuated by the experience of watching films - and likewise his philosophy of photography, culture, semiotics, ethics and theatricality have been immensely important in film theory. Focusing particularly on the essays 'The Third Meaning' and 'On Leaving the Cinema' and the acclaimed book Camera Lucida, Ffrench examines Barthes' writing and traces a persistent interest in films and directors, from Fellini and Antonioni, to Eisenstein, the Marx Brothers and Hitchcock. Ffrench explains that although Barthes found pleasure in "leaving the cinema" - disconnecting from its dangerous allure by a literal exit or by forcefully breaking the trance - he found value in returning to the screen anew. Barthes delved beneath the pull of progressing narrative and the moving image by becoming attentive to space and material aesthetics. This book presents an invaluable reassessment of one of the most original and subtle thinkers of the twentieth-century: a figure indebted to the movies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes