Por si no era suficiente, ¡Aprovecha 10% Dcto EXTRA! con el código dHS10BL  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Resource Allocation and Productivity in Education: Theory and Practice (Contributions to the Study of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1998
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780313276316

Resource Allocation and Productivity in Education: Theory and Practice (Contributions to the Study of Education) (en Inglés)

William L. Boyd; William T. Hartman (Autor) · Praeger · Tapa Dura

Resource Allocation and Productivity in Education: Theory and Practice (Contributions to the Study of Education) (en Inglés) - William L. Boyd; William T. Hartman

Libro Nuevo

$ 2,124.61

$ 3,862.93

Ahorras: $ 1,738.32

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Resource Allocation and Productivity in Education: Theory and Practice (Contributions to the Study of Education) (en Inglés)"

Resource allocation decisions made by school boards, principals, and teachers are critical for they determine the adequacy and equity of resources actually made available for specific schools, educational programs and individual students. The most important resources are often concealed by aggregate state or district measures such as dollars per student. For these decisions, the most important resources are elements such as basic and supplemental staffing levels, staff time, funding amounts for textbooks and supplies, selection of new equipment (particularly technology), and support for new or renovated facilities.The authors review current practices at each important decision-making level in school districts, from the school board to the classroom. At each juncture, the findings are interpreted to reveal both the causes of the practices and their implications for improving school effectiveness. This book provides new research in helping to inform and improve resource allocation practices in schools. The general conclusion is that improvement in the resource allocation practices in education requires a shift in focus to results instead of inputs, a strong emphasis on student learning as the primary focus of decisions, and systematic evaluation of results.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes