¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Remaking the Song: Operatic Visions and Revisions From Handel to Berio (Ernest Bloch Lectures) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2006
Idioma
Inglés
N° páginas
179
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0520244184
ISBN13
9780520244184
N° edición
1

Remaking the Song: Operatic Visions and Revisions From Handel to Berio (Ernest Bloch Lectures) (en Inglés)

Roger Parker (Autor) · University Of California Press · Tapa Dura

Remaking the Song: Operatic Visions and Revisions From Handel to Berio (Ernest Bloch Lectures) (en Inglés) - Roger Parker

Libro Nuevo

$ 2,307.38

$ 3,845.64

Ahorras: $ 1,538.26

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Remaking the Song: Operatic Visions and Revisions From Handel to Berio (Ernest Bloch Lectures) (en Inglés)"

Opera performances are often radically inventive. Composers' revisions, singers' improvisations, and stage directors' re-imaginings continually challenge our visions of canonical works. But do they go far enough? This elegantly written, beautifully concise book, spanning almost the entire history of opera, reexamines attitudes toward some of our best-loved musical works. It looks at opera's history of multiple visions and revisions and asks a simple question: what exactly is opera? "Remaking the Song", rich in imaginative answers, considers works by Handel, Mozart, Donizetti, Verdi, Wagner, Puccini, and Berio in order to challenge what many regard as sacroscant: the opera's musical text. Scholarly tradition favors the idea of great operatic texts permanently inscribed in the canon. Roger Parker, considering examples ranging from Cecilia Bartoli's much-criticized insistence on using Mozart's alternative arias in the "Marriage of Figaro" to Luciano Berio's new ending to Puccini's unfinished "Turandot", argues that opera is an inherently mutable form, and that all of us - performers, listeners, scholars - should celebrate operatic revisions as a way of opening works to contemporary needs and new pleasures.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes