¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Race Lessons: Using Inquiry to Teach About Race in Social Studies (Teaching and Learning Social Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
476
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.4 cm
Peso
0.66 kg.
ISBN13
9781681238906

Race Lessons: Using Inquiry to Teach About Race in Social Studies (Teaching and Learning Social Studies) (en Inglés)

Prentice T. Chandler (Ilustrado por) · Todd S. Hawley (Ilustrado por) · Information Age Publishing · Tapa Blanda

Race Lessons: Using Inquiry to Teach About Race in Social Studies (Teaching and Learning Social Studies) (en Inglés) - Chandler, Prentice T. ; Hawley, Todd S.

Libro Nuevo

$ 1,934.04

$ 3,223.41

Ahorras: $ 1,289.36

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 57 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Martes 02 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Race Lessons: Using Inquiry to Teach About Race in Social Studies (Teaching and Learning Social Studies) (en Inglés)"

We hold that the mission of social studies is not attainable, without attention to the ways in which race and racism play out in society--past, present, and future. In a follow up to the book, Doing Race in Social Studies (2015), this new volume addresses practical considerations of teaching about race within the context of history, geography, government, economics, and the behavioral sciences. Race Lessons: Using Inquiry to Teach About Race in Social Studies addresses the space between the theoretical and the practical and provides teachers and teacher educators with concrete lesson ideas for how to engage learners with social studies content and race. Oftentimes, social studies teachers do not teach about race because of several factors: teacher fear, personal notions of colorblindness, and attachment to multicultural narratives that stress assimilation. This volume will begin to help teachers and teacher educators start the conversation around realistic and practical race pedagogy. The chapters included in this volume are written by prominent social studies scholars and classroom teachers. This work is unique in that it represents an attempt to use Critical Race Theory and inquiry pedagogy (Inquiry Design Model) to teach about race in the social science disciplines.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes