Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Philosophers and Kings: Education for Leadership in Modern England (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2002
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0521892554
ISBN13
9780521892551
Categorías

Philosophers and Kings: Education for Leadership in Modern England (en Inglés)

Gary Mcculloch (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Philosophers and Kings: Education for Leadership in Modern England (en Inglés) - Gary Mcculloch

Libro Nuevo

$ 918.59

$ 1,670.17

Ahorras: $ 751.58

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Philosophers and Kings: Education for Leadership in Modern England (en Inglés)"

Philosophers and Kings examines how the theme of 'education for leadership' has developed, changed and declined in English secondary education during the twentieth century. Once celebrated as an authentic and distinctive English tradition, education for leadership has fallen into decline and disrepute, usurped by the ideals of equality and competitive individualism and discredited by its own inherent limitations and implications. There have, however, been important attempts during the present century to revive and reassert education for leadership by adapting it to a rapidly changing social and political context. These efforts at rehabilitation originally centred on the elite public schools, but increasingly involved state secondary schools that catered for larger groups of the population: the classic tradition began to mutate in directions that allowed it to support the claims of industry and science. Indeed, education for leadership could prove attractive to radical and even socialist educational initiatives, but the perceived failure of the latter, and the deepening of other forms of educational and social inequality, rendered the concept increasingly suspect in the changing educational and political climate of the 1980s.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes