¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Organising Innovative Research: The Inner Life of University Departments (Issues in Higher Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1998
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0080430724
ISBN13
9780080430720
N° edición
1

Organising Innovative Research: The Inner Life of University Departments (Issues in Higher Education) (en Inglés)

Li Bennich-Bjorkman; Bennich-Bjorkman Li Bennich-Bjorkman (Autor) · Emerald Group Publishing Limited · Tapa Dura

Organising Innovative Research: The Inner Life of University Departments (Issues in Higher Education) (en Inglés) - Li Bennich-Bjorkman; Bennich-Bjorkman Li Bennich-Bjorkman

Libro Nuevo

$ 3,419.67

$ 6,217.58

Ahorras: $ 2,797.91

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 84 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Viernes 12 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Organising Innovative Research: The Inner Life of University Departments (Issues in Higher Education) (en Inglés)"

The major aim of this book is to contribute to the ongoing European debate on the future relationship between government and universities. The volume refutes the wide spread notion presently adopted by several European politicians and administrators, that the most efficient way to meet the threats posed by mass university education to excellence in research and teaching is through government supervision and control, and the introduction of short-term incentives of a monetary nature. Instead this study points to the necessity for the operational units strongly to safeguard and strengthen their own capacities for self-evaluation and willingness to change, mainly through emphasis on the question of academic leadership at the basic level. It also argues strongly for the beneficial effects of continuing the present European experiments with organizing graduate education in a way resembling the graduate-school model. In developing general policy arguments, introduced in the opening chapters and summed up in the concluding discussion, the book examines empirically the "cultures" of four innovative and three stagnant Swedish departments in the social sciences. A second aim of the book is thus to provide empirical insights into what, organizationally, signify innovative research establishments. The third, and final aim, is to contribute to the theoretical discussion on preconditions for social change and continuity, by focusing on factors enabling or obstructing these "micro-structures" to change.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes