OFERTA FLASH - 48 horas con Hasta 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Modern art 1851-1929: Capitalism and Representation (Oxford History of Art) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.9 x 16.8 x 1.7 cm
Peso
0.63 kg.
ISBN
019284220X
ISBN13
9780192842206
N° edición
1

Modern art 1851-1929: Capitalism and Representation (Oxford History of Art) (en Inglés)

Richard R. Brettell (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Blanda

Modern art 1851-1929: Capitalism and Representation (Oxford History of Art) (en Inglés) - Brettell, Richard R.

Libro Nuevo

$ 455.13

$ 910.27

Ahorras: $ 455.13

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 3 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 20 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Modern art 1851-1929: Capitalism and Representation (Oxford History of Art) (en Inglés)"

Richard R. Brettell's innovative and beautifully-illustrated account explores the works of artists such as Monet, Gauguin, Picasso, and Dali--as well as lesser-known figures--in relation to expansion, colonialism, nationalism and internationalism, and the rise of the museum. Beginning with The Great Exhibition of 1851 in London, Brettell follows the development of the major European avant-garde groups: the Realists, Impressionists, Post-Impressionists, Symbolists, Cubists, and Surrealists. Giving attention to the changing social, economic, and political climate, the book focuses on conditions for the development of modern art such as urban capitalism, modernity, and the accessible image made possible by art museums, temporary exhibitions, lithography, and photography. Brettell examines artists' responses to modernism, including changes in representation, vision, and "the art of seeing." Combining the most recent scholarship with 140 illustrations--75 in full color--the bookchronicles the change in art and image itself, from the iconology of new representations of the nude human form to the anti-iconography of "art without 'subject'" landscape painting, text and image, and abstraction. Tracing common themes of representation, imagination, perception, and sexuality across works in a wide range of different media, and offering profuse illustration to bring the changing art forms vividly to life, Modern Art 1851-1929 presents a fresh approach to the fine art and photography of this remarkable era.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes