¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Making Sense: Cognition, Computing, Art, and Embodiment (Leonardo) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
540
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262538237
Categorías

Making Sense: Cognition, Computing, Art, and Embodiment (Leonardo) (en Inglés)

Simon Penny (Autor) · Mit Pr · Tapa Blanda

Making Sense: Cognition, Computing, Art, and Embodiment (Leonardo) (en Inglés) - Simon Penny

Libro Nuevo

$ 638.77

$ 1,064.61

Ahorras: $ 425.84

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Making Sense: Cognition, Computing, Art, and Embodiment (Leonardo) (en Inglés)"

Why embodied approaches to cognition are better able to address the performative dimensions of art than the dualistic conceptions fundamental to theories of digital computing.In Making Sense, Simon Penny proposes that internalist conceptions of cognition have minimal purchase on embodied cognitive practices. Much of the cognition involved in arts practices remains invisible under such a paradigm. Penny argues that the mind-body dualism of Western humanist philosophy is inadequate for addressing performative practices. Ideas of cognition as embodied and embedded provide a basis for the development of new ways of speaking about the embodied and situated intelligences of the arts. Penny argues this perspective is particularly relevant to media arts practices. Penny takes a radically interdisciplinary approach, drawing on philosophy, biology, psychology, cognitive science, neuroscience, cybernetics, artificial intelligence, critical theory, and other fields. He argues that computationalist cognitive rhetoric, with its assumption of mind-body (and software-hardware) dualism, cannot account for the quintessentially performative qualities of arts practices. He reviews post-cognitivist paradigms including situated, distributed, embodied, and enactive, and relates these to discussions of arts and cultural practices in general. Penny emphasizes the way real time computing facilitates new modalities of dynamical, generative and interactive arts practices. He proposes that conventional aesthetics (of the plastic arts) cannot address these new forms and argues for a new “performative aesthetics.” Viewing these practices from embodied, enactive, and situated perspectives allows us to recognize the embodied and performative qualities of the “intelligences of the arts.”

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes