Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada kathryn bigelow: interviews (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Ilustrado por
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.9 cm
Peso
0.58 kg.
ISBN
1617037745
ISBN13
9781617037740

kathryn bigelow: interviews (en Inglés)

Peter Keough (Ilustrado por) · University Press of Mississippi · Tapa Dura

kathryn bigelow: interviews (en Inglés) - Keough, Peter

Libro Nuevo

$ 2,331.07

$ 4,238.31

Ahorras: $ 1,907.24

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "kathryn bigelow: interviews (en Inglés)"

With her gripping film The Hurt Locker, Kathryn Bigelow (b. 1951) made history in 2010 by becoming the first woman to win an Oscar for Best Director. Since then she has also filmed history with her latest movie, which is about the mission to kill Osama Bin Laden. She is one of Hollywood's brightest stars, but her roots go back four decades to the very non-Hollywood, avant-garde art world of New York City in the 1970s. Her first feature The Loveless (1982) reflected those academic origins, but subsequent films such as the vampire-Western Near Dark (1987), the female vigilante movie Blue Steel (1989), and the surfer crime thriller Point Break (1991) demonstrated her determination to apply her aesthetic sensibilities to popular, genre filmmaking. The first volume of Bigelow's interviews ever published, Peter Keough's collection covers her early success with Near Dark, the frustrations and disappointments she endured with films such as Strange Days (1995) and K-19: The Widowmaker (2002), and her triumph with The Hurt Locker. In conversations ranging from the casual to the analytical, Bigelow explains how her evolving ambitions and aesthetics sprang from her earliest aspirations to be a painter and conceptual artist in New York in the 1970s and then expanded to embrace Hollywood filmmaking when she was exposed to renowned directors such as John Ford, Howard Hawks, Don Siegel, Sam Peckinpah, and George Roy Hill. Peter Keough, Boston, Massaschusetts, is film editor at the Boston Phoenix. He is the editor of Flesh and Blood: The National Society of Film Critics on Sex, Violence, and Censorship and has published in the Chicago Sun-Times, the Chicago Tribune, and Sight & Sound.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes