CELEBREMOS EL MES DE LAS MADRES CON DESCUENTOS Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Jammin' at the Margins: Jazz and the American Cinema (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1996
Idioma
Inglés
N° páginas
362
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.30
ISBN
0226277895
ISBN13
9780226277899
N° edición
1

Jammin' at the Margins: Jazz and the American Cinema (en Inglés)

Krin Gabbard (Autor) · University Of Chicago Press · Tapa Blanda

Jammin' at the Margins: Jazz and the American Cinema (en Inglés) - Krin Gabbard

Libro Nuevo

$ 1,139.08

$ 1,898.47

Ahorras: $ 759.39

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 61 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 28 de Mayo y el Lunes 10 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Jammin' at the Margins: Jazz and the American Cinema (en Inglés)"

American cinema has long been fascinated by jazz and jazz musicians. Yet most jazz films aren't really about jazz. Rather, as Krin Gabbard shows, they create images of racial and sexual identity, many of which have become inseparable from popular notions of the music itself. In Jammin' at the Margins, Gabbard scrutinizes these films, exploring the fundamental obsessions that American culture has brought to jazz in the cinema. Gabbard's close look at jazz film biographies, from The Jazz Singer to Bird, reveals Hollywood's reluctance to acknowledge black subjectivity. Black and even white jazz artists have become vehicles for familiar Hollywood conceptions of race, gender, and sexuality. Even Scorsese's New York, New York and Spike Lee's Mo' Better Blues have failed to disentangle themselves from entrenched stereotypes and conventions. Gabbard also examines Hollywood's confrontation with jazz as an elite art form, and the role of the jazz trumpet as a crucial signifier of masculinity. Finally, he considers the acting careers of Louis Armstrong, Nat King Cole, and Hoagy Carmichael; Duke Ellington's extraordinary work in films from 1929 until the late 1960s; and the forgotten career of Kay Kyser, star of nine Hollywood films and leader of a popular swing band. This insightful look at the marriage of jazz and film is a major contribution to film, jazz, and cultural studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes