¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Global Governance, Legitimacy and Legitimation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
138
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138831643
N° edición
1

Global Governance, Legitimacy and Legitimation (en Inglés)

Bexell, Magdalena (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Global Governance, Legitimacy and Legitimation (en Inglés) - Bexell, Magdalena

Libro Físico

$ 2,520.14

$ 5,040.28

Ahorras: $ 2,520.14

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 11 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Global Governance, Legitimacy and Legitimation (en Inglés)"

Rules set by global governance organizations affect communities across the world. Such organizations increasingly seek to obtain legitimacy in the eyes of groups beyond their member state elites. This book advances scholarly debate on the politics of legitimacy and legitimation in global governance. It brings together researchers from different subfields of International Relations in order to highlight trends and contradictions in the contemporary politics of legitimacy across areas of sustainable development, humanitarian relief, responsible investment, sustainable fisheries and labour standards. The chapters explore legitimation efforts by various forms of global governance bodies, such as intergovernmental organizations, public-private partnerships and fully private bodies. The book demonstrates that different governance forms beyond the nation state share deep legitimacy challenges and engage in continuous legitimation attempts. Questions on the audiences of such legitimation attempts are particularly pivotal in understanding the politics of legitimacy. Audiences are not predetermined but constituted through interaction between legitimation efforts and the reactions to those of targeted and other groups, mirroring broader global power relations.This book was published as a special issue of Globalizations.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes