Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Front Cover Iconography and Algerian Women’S Writing: Heuristic Implications of the Recto-Verso Effect (After the Empire: The Francophone World and Postcolonial France) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
188
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780739198360

Front Cover Iconography and Algerian Women’S Writing: Heuristic Implications of the Recto-Verso Effect (After the Empire: The Francophone World and Postcolonial France) (en Inglés)

Pamela A. Pears (Autor) · Lexington Books · Tapa Dura

Front Cover Iconography and Algerian Women’S Writing: Heuristic Implications of the Recto-Verso Effect (After the Empire: The Francophone World and Postcolonial France) (en Inglés) - Pamela A. Pears

Libro Nuevo

$ 2,341.05

$ 4,256.46

Ahorras: $ 1,915.40

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Front Cover Iconography and Algerian Women’S Writing: Heuristic Implications of the Recto-Verso Effect (After the Empire: The Francophone World and Postcolonial France) (en Inglés)"

The front covers of books written by Algerian women serve as the primary source of investigation in Front Cover Iconography and Algerian Women Writers. These covers have implications that extend beyond selling the book. What we see on one side of the page—or in this case, the cover, (recto) controls what we read on the reverse—in this case, the text itself (verso). Using theories of the paratext, including those of Gérard Genette and Jonathan Gray, this book determines how four dominant iconographies used on the covers of Algerian women’s writing – Orientalist art, the veil, the desert, and the author portrait – work with and against the texts they represent. These images have an impact on the initial reception of the book, but beyond that, book covers determine how both the informed and uninformed reader categorize and interpret francophone Algerian women’s writing in France and beyond. As the covers help to sell the works, they also produce messages, represented via their iconographies that embed themselves into the texts. A sometimes explicit, and at the very least, implicit dialog between the visual paratextual representation and the written textual one is created: a dialog that extends beyond the life of the physical book to a sort of canonical paradigm for reading these authors’ works. Thus, even if the cover image appears ephemeral, it never truly disappears. Its powerful control over critical reception and, ultimately, interpretation of francophone Algerian women’s writing remains.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes