CELEBREMOS EL MES DE LAS MADRES CON DESCUENTOS Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada From Cotton Field to Schoolhouse: African American Education in Mississippi, 1862-1875 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.5 cm
Peso
0.42 kg.
ISBN13
9781469622217

From Cotton Field to Schoolhouse: African American Education in Mississippi, 1862-1875 (en Inglés)

Christopher M. Span (Autor) · University of North Carolina Press · Tapa Blanda

From Cotton Field to Schoolhouse: African American Education in Mississippi, 1862-1875 (en Inglés) - Span, Christopher M.

Libro Físico

$ 1,054.43

$ 1,757.38

Ahorras: $ 702.95

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 90 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "From Cotton Field to Schoolhouse: African American Education in Mississippi, 1862-1875 (en Inglés)"

In the years immediately following the Civil War--the formative years for an emerging society of freed African Americans in Mississippi--there was much debate over the general purpose of black schools and who would control them. From Cotton Field to Schoolhouse is the first comprehensive examination of Mississippi's politics and policies of postwar racial education. The primary debate centered on whether schools for African Americans (mostly freedpeople) should seek to develop blacks as citizens, train them to be free but subordinate laborers, or produce some other outcome. African Americans envisioned schools established by and for themselves as a primary means of achieving independence, equality, political empowerment, and some degree of social and economic mobility--in essence, full citizenship. Most northerners assisting freedpeople regarded such expectations as unrealistic and expected African Americans to labor under contract for those who had previously enslaved them and their families. Meanwhile, many white Mississippians objected to any educational opportunities for the former slaves. Christopher Span finds that newly freed slaves made heroic efforts to participate in their own education, but too often the schooling was used to control and redirect the aspirations of the newly freed.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes