¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Education in Late Antiquity: Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 ce (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 2.5 cm
Peso
0.64 kg.
ISBN13
9780198869788

Education in Late Antiquity: Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 ce (en Inglés)

Jan R. Stenger (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Dura

Education in Late Antiquity: Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 ce (en Inglés) - Stenger, Jan R.

Libro Nuevo

$ 2,678.35

$ 4,463.92

Ahorras: $ 1,785.57

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 20 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education in Late Antiquity: Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 ce (en Inglés)"

Education in Late Antiquity offers the first comprehensive account of the Graeco-Roman debate on education between c. 300 and 550 CE. Jan Stenger traces changing attitudes towards the aims and methods of teaching, learning, and formation through the explicit and implicit theories developed by Christian and pagan writers during this period. Whereas the postclassical education system has been seen as an immovable and uniform field, Stenger argues that writers of the period offered substantive critiques of established formal education and tried to reorient ancient approaches to learning. Bringing together a wide range of discourses and genres, Education in Late Antiquity shows how educational thought was implicated in the ideas and practices of wider society, addressing central preoccupations of the time, including morality, religion, the relationship with others and the world, and concepts of gender and the self. The key idea was that education was a transformative process thatgave shape to the entire being of a person, instead of merely imparting formal knowledge or skills. Thus, the debate revolved around attaining happiness, the good life, and fulfilment, and so orienting education toward the development of the notion of humanity within the person. By exploring the discourse on education, this book recovers the changing horizons of Graeco-Roman thought on learning and formation.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes