EL HOSTSALE YA ESTÁ AQUÍ - HASTA 80% DCTO Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Doubting Vision: Film and the Revelationist Tradition (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2008
Idioma
Inglés
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
1
ISBN
0195320972
ISBN13
9780195320978

Doubting Vision: Film and the Revelationist Tradition (en Inglés)

Malcolm Turvey (Autor) · Oup Usa · Tapa Dura

Doubting Vision: Film and the Revelationist Tradition (en Inglés) - Malcolm Turvey

Libro Nuevo

$ 3,838.46

$ 6,979.01

Ahorras: $ 3,140.56

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 90 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 31 de Mayo y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Doubting Vision: Film and the Revelationist Tradition (en Inglés)"

The film theories of Jean Epstein, Dziga Vertov, Bela Balazs, and Siegfried Kracauer have long been studied separately from each other. In Doubting Vision, film scholar Malcolm Turvey argues that their work constitutes a distinct, hitherto neglected tradition, which he calls revelationism, and which differs in important ways from modernism and realism. For these four theorists and filmmakers, the cinema is an art of mass enlightenment because it escapes the limits of human sight and reveals the true nature of reality. Turvey provides a detailed exegesis of this tradition, pointing to its sources in Romanticism, the philosophy of Henri Bergson, modern science, and other intellectual currents. He also shows how profoundly it has influenced contemporary film theory by examining the work of psychoanalytical-semiotic theorists of the 1970s, Stanley Cavell, the modern-day followers of Kracauer and Walter Benjamin, and Gilles Deleuze. Throughout, Turvey offers a trenchant critique of revelationism and its descendants. Combining the close analysis of theoretical texts with the philosophical method of conceptual clarification pioneered by the later Wittgenstein, he shows how the arguments theorists and filmmakers have made about human vision and the cinema's revelatory powers often traffic in conceptual confusion. Having identified and extricated these confusions, Turvey builds on the work of Epstein, Vertov, Balazs, and Kracauer as well as contemporary philosophers of film to clarify some legitimate senses in which the cinema is a revelatory art using examples from the films of filmmakers such as Alfred Hitchcock and Jacques Tati.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes