¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Cultivating Music: The Aspirations, Interests, and Limits, of German Musical Culture, 1770-1848 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2002
Idioma
Inglés
N° páginas
283
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0520229703
ISBN13
9780520229709

Cultivating Music: The Aspirations, Interests, and Limits, of German Musical Culture, 1770-1848 (en Inglés)

David Gramit (Autor) · University Of California Press · Tapa Dura

Cultivating Music: The Aspirations, Interests, and Limits, of German Musical Culture, 1770-1848 (en Inglés) - David Gramit

Libro Nuevo

$ 1,811.74

$ 3,019.57

Ahorras: $ 1,207.83

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cultivating Music: The Aspirations, Interests, and Limits, of German Musical Culture, 1770-1848 (en Inglés)"

German and Austrian music of the late eighteenth and nineteenth centuries stands at the heart of the Western musical canon. In this innovative study of various cultural practices (such as music journalism and scholarship, singing instruction, and concerts), David Gramit examines how music became an important part of middle-class identity. He investigates historical discourses around such topics as the aesthetic debates over the social significance of folk music, various comparisons of the musical practices of ethnic 'others' to the German 'norm', and the establishment of the concert as a privileged site of cultural activity. "Cultivating Music" analyzes the ideologies of German musical discourse during its formative period. Claiming music's importance to both social well-being and individual development, proponents of musical culture sought to secure the status of music as an art integral to bourgeois life. They believed that 'music' referred to the autonomous musical work, meaningful in and of itself to those cultivated to experience it properly. The social limits to that cultivation ensured that boundaries of class, gender, and educational attainment preserved the privileged status of music despite (but also by means of) their claims for the 'universality' of their canon. Departing from the traditional focus on individual musical works, Gramit considers the social history of the practice of music in Austro-German culture. He examines the origins of the privileged position of the Western canon in musicological discourses and argues that we cannot fully understand the role that canon has played without considering the interests that motivated its creators.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes