¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Concerning the Spiritual-And the Concrete-In Kandinsky's art (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
280
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
25.3 x 18.2 x 1.6 cm
Peso
0.58 kg.
ISBN13
9780804784849
N° edición
1

Concerning the Spiritual-And the Concrete-In Kandinsky's art (en Inglés)

Lisa Florman (Autor) · Stanford University Press · Tapa Blanda

Concerning the Spiritual-And the Concrete-In Kandinsky's art (en Inglés) - Florman, Lisa

Libro Nuevo

$ 844.77

$ 1,407.95

Ahorras: $ 563.18

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 18 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Concerning the Spiritual-And the Concrete-In Kandinsky's art (en Inglés)"

This book examines the art and writings of Wassily Kandinsky, who is widely regarded as one of the first artists to produce non-representational paintings. Crucial to an understanding of Kandinsky's intentions is On the Spiritual in Art, the celebrated essay he published in 1911. Where most scholars have taken its repeated references to "spirit" as signaling quasi-religious or mystical concerns, Florman argues instead that Kandinsky's primary frame of reference was G.W.F. Hegel's Aesthetics, in which art had similarly been presented as a vehicle for the developing self-consciousness of spirit (or Geist, in German). In addition to close readings of Kandinsky's writings, the book also includes a discussion of a 1936 essay on the artist's paintings written by his own nephew, philosopher Alexandre Kojève, the foremost Hegel scholar in France at that time. It also provides detailed analyses of individual paintings by Kandinsky, demonstrating how the development of his oeuvre challenges Hegel's views on modern art, yet operates in much the same manner as does Hegel's philosophical system. Through the work of a single, crucial artist, Florman presents a radical new account of why painting turned to abstraction in the early years of the twentieth century.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes