Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Assessment for Social Justice: Perspectives and Practices Within Higher Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781350131026

Assessment for Social Justice: Perspectives and Practices Within Higher Education (en Inglés)

Jan Mcarthur (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Blanda

Assessment for Social Justice: Perspectives and Practices Within Higher Education (en Inglés) - Jan Mcarthur

Libro Nuevo

$ 1,267.94

$ 2,305.34

Ahorras: $ 1,037.40

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 70 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Assessment for Social Justice: Perspectives and Practices Within Higher Education (en Inglés)"

Assessment for Learning (AfL) has become an established idea within higher education, based on the evidence that assessment is one of the most powerful drivers of student learning and thus can be harnessed as a means to improve learning. Assessment for Social Justice looks at assessment in higher education through the lens of critical pedagogy and social justice, and offers new insights to both fields of enquiry. The starting premise, adopted from AfL, is that the way in which we form and practice assessment can and should influence the social justice outcomes of higher education. Looking at a number of different theories of social justice, Jan McArthur explores how alternative theories provide the foundations for different types of assessment practice. The theories explored include the works of John Rawls, Theodor Adorno, Amartya Sen, Martha Nussbaum, Nancy Fraser and Axel Honneth.McArthur then explores different examples of assessment and how these embody, or constrain, alternative theories of social justice. She provides a theoretically rigorous understanding of assessment as a social practice, and as a vehicle both for and against social justice. Assessment for social justice is explored in two complementary ways - the justice of assessment within higher education, and assessments that promote greater social justice - and in doing so this book contributes to ongoing debates about the nature and purposes of higher education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes