venta nocturna hasta 50% y envío gratis  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada America's Corporate Art: The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures (1929–2001) (Post*45) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
400
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
25.1 x 17.5 x 2.3 cm
Peso
0.79 kg.
ISBN13
9780804778633
N° edición
1

America's Corporate Art: The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures (1929–2001) (Post*45) (en Inglés)

Jerome Christensen (Autor) · Stanford University Press · Tapa Blanda

America's Corporate Art: The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures (1929–2001) (Post*45) (en Inglés) - Christensen, Jerome

Libro Nuevo

$ 900.61

$ 1,501.01

Ahorras: $ 600.40

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 68 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 17 de Mayo y el Jueves 30 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "America's Corporate Art: The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures (1929–2001) (Post*45) (en Inglés)"

Contrary to theories of single person authorship, America's Corporate Art argues that the corporate studio is the author of Hollywood motion pictures, both during the classical era of the studio system and beyond, when studios became players in global dramas staged by massive entertainment conglomerates. Hollywood movies are examples of a commodity that, until the digital age, was rare: a self-advertising artifact that markets the studio's brand in the very act of consumption. The book covers the history of corporate authorship through the antithetical visions of two of the most dominant Hollywood studios, Warner Bros. and MGM. During the classical era, these studios promoted their brands as competing social visions in strategically significant pictures such as MGM's Singin' in the Rain and Warner's The Fountainhead. Christensen follows the studios' divergent fates as MGM declined into a valuable and portable logo, while Warner Bros. employed Batman, JFK, and You've Got Mail to seal deals that made it the biggest entertainment corporation in the world. The book concludes with an analysis of the Disney-Pixar merger and the first two Toy Story movies in light of the recent judicial extension of constitutional rights of the corporate person.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes