Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada War Games: A History of war on Paper (The mit Press) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
234
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262538329

War Games: A History of war on Paper (The mit Press) (en Inglés)

Philipp Von Hilgers (Autor) · Mit Press · Tapa Blanda

War Games: A History of war on Paper (The mit Press) (en Inglés) - Philipp Von Hilgers

Libro Nuevo

$ 628.92

$ 1,143.49

Ahorras: $ 514.57

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "War Games: A History of war on Paper (The mit Press) (en Inglés)"

The convergence of military strategy and mathematics in war games, from medieval to modern times.For centuries, both mathematical and military thinkers have used game-like scenarios to test their visions of mastering a complex world through symbolic operations. By the end of World War I, mathematical and military discourse in Germany simultaneously discovered the game as a productive concept. Mathematics and military strategy converged in World War II when mathematicians designed fields of operation. In this book, Philipp von Hilgers examines the theory and practice of war games through history, from the medieval game boards, captured on parchment, to the paper map exercises of the Third Reich. Von Hilgers considers how and why war games came to exist: why mathematical and military thinkers created simulations of one of the most unpredictable human activities on earth.Von Hilgers begins with the medieval rythmomachia, or Battle of Numbers, then reconstructs the ideas about war and games in the baroque period. He investigates the role of George Leopold von Reiswitz's tactical war game in nineteenth-century Prussia and describes the artifact itself: a game board–topped table with drawers for game implements. He explains Clausewitz's emphasis on the “fog of war” and the accompanying element of incalculability, examines the contributions of such thinkers as Clausewitz, Leibniz, Wittgenstein, and von Neumann, and investigates the war games of the German military between the two World Wars. Baudrillard declared this to be the age of simulacra; war games stand contrariwise as simulations that have not been subsumed in absolute virtuality.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes