menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Street Mathematics and School Mathematics Paperback (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1993
Idioma
Inglés
N° páginas
184
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.8 x 15.3 x 1.4 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN
0521388139
ISBN13
9780521388139

Street Mathematics and School Mathematics Paperback (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)

Terezinha Nunes (Autor) · David William Carraher (Autor) · Analucia Dias Schliemann (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Street Mathematics and School Mathematics Paperback (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés) - Nunes, Terezinha ; Carraher, David William ; Schliemann, Analucia Dias

Libro Nuevo

$ 1,392.06

$ 2,320.10

Ahorras: $ 928.04

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 53 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Street Mathematics and School Mathematics Paperback (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)"

People who learn to solve problems 'on the job' often have to do it differently from people who learn in theory. Practical knowledge and theoretical knowledge is different in some ways but similar in other ways - or else one would end up with wrong solutions to the problems. Mathematics is also like this. People who learn to calculate, for example, because they are involved in commerce frequently have a more practical way of doing mathematics than the way we are taught at school. This book is about the differences between what we call practical knowledge of mathematics - that is street mathematics - and mathematics learned in school, which is not learned in practice. The authors look at the differences between these two ways of solving mathematical problems and discuss their advantages and disadvantages. They also discuss ways of trying to put theory and practice together in mathematics teaching.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes