Compartir
Race for Education: Gender, White Tone, and Schooling in South Africa (The International African Library) (en Inglés)
Mark Hunter
(Autor)
·
Cambridge University Press
· Tapa Blanda
Race for Education: Gender, White Tone, and Schooling in South Africa (The International African Library) (en Inglés) - Hunter, Mark
$ 701.32
$ 1,275.13
Ahorras: $ 573.81
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis Listas
Origen: España
(Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el
Jueves 06 de Junio y el
Viernes 14 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "Race for Education: Gender, White Tone, and Schooling in South Africa (The International African Library) (en Inglés)"
Following the end of apartheid in 1994, the ANC government placed education at the centre of its plans to build a nonracial and more equitable society. Yet, by the 2010s a wave of student protests voiced demands for decolonised and affordable education. By following families and schools in Durban for nearly a decade, Mark Hunter sheds new light on South Africa's political transition and the global phenomenon of education marketisation. He rejects simple descriptions of the country's move from 'race to class apartheid' and reveals how 'white' phenotypic traits like skin colour retain value in the schooling system even as the multiracial middle class embraces prestigious linguistic and embodied practices the book calls 'white tone'. By illuminating the actions and choices of both white and black parents, Hunter provides a unique view on race, class and gender in a country emerging from a notorious system of institutionalised racism.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.