EL HOSTSALE YA ESTÁ AQUÍ - HASTA 80% DCTO Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada On Understanding Intervention in Psychology and Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1994
Idioma
Inglés
N° páginas
296
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0275948889
ISBN13
9780275948887

On Understanding Intervention in Psychology and Education (en Inglés)

Linda Taylor; Howard S. Adelman (Autor) · Praeger · Tapa Dura

On Understanding Intervention in Psychology and Education (en Inglés) - Linda Taylor; Howard S. Adelman

Libro Nuevo

$ 1,524.15

$ 2,771.19

Ahorras: $ 1,247.03

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 96 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 31 de Mayo y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "On Understanding Intervention in Psychology and Education (en Inglés)"

Intervention is an intriguing and at times troublesome phenomenon. This book is meant for those already intrigued and those one hopes will become intrigued. The purpose is to sketch out fundamental problems that must be addressed in pursuing effective intervention. While the authors approach these problems from the perspective of psychology and education, they do so with an eclectic outlook and an emphasis on broad applications.Specifically, they identify and describe essential facets of intentional intervention, explore how these facets relate to each other, and try to produce an outline picture of the whole. The presentation is structured around the view that intervention theory and practice must address four inextricably interrelated and fundamental topics: (1) the classification problem (i.e., differentiating phenomena--conceptually and methodologically--into relevant subgroups for purposes of planning, implementing, and evaluating intervention), (2) the underlying rationale problem (i.e., assumptions shaping intervention aims and means), (3) the planning and implementation problem (i.e., processes for optimizing intervention), and (4) the evaluation problem (i.e., describing, judging, and advancing intervention knowledge and practice). Each of these is discussed in sufficient detail to facilitate development of an agenda for improving practice through theory building, program development, and research.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes