¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Instruments for new Music (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
252
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780520288027
N° edición
1

Instruments for new Music (en Inglés)

Thomas Patteson (Autor) · University Of California Press · Tapa Blanda

Instruments for new Music (en Inglés) - Thomas Patteson

Libro Nuevo

$ 1,324.92

$ 2,208.20

Ahorras: $ 883.28

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Instruments for new Music (en Inglés)"

At publication date, a free ebook version of this title will be available through Luminos, University of California Press’s new open access publishing program for monographs. Visit www.luminosoa.org to learn more. Player pianos, radio-electric circuits, gramophone records, and optical sound film—these were the cutting-edge acoustic technologies of the early twentieth century, and for many musicians and artists of the time, these devices were also the implements of a musical revolution. Instruments for New Music traces a diffuse network of cultural agents who shared the belief that a truly modern music could be attained only through a radical challenge to the technological foundations of the art. Centered in Germany during the 1920s and 1930s, the movement to create new instruments encompassed a broad spectrum of experiments, from the exploration of microtonal tunings and exotic tone colors to the ability to compose directly for automatic musical machines. This movement comprised composers, inventors, and visual artists, including Paul Hindemith, Ernst Toch, Jörg Mager, Friedrich Trautwein, László Moholy-Nagy, Walter Ruttmann, and Oskar Fischinger. Patteson’s fascinating study combines an artifact-oriented history of new music in the early twentieth century with an astute revisiting of still-relevant debates about the relationship between technology and the arts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes