Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Heritage Knowledge in the Curriculum: Retrieving an African Episteme (Hardback) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
230
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780815380429

Heritage Knowledge in the Curriculum: Retrieving an African Episteme (Hardback) (en Inglés)

Ellen E. Swartz Joyce E. King (Autor) · Taylor Francis Inc, United States · Tapa Dura

Heritage Knowledge in the Curriculum: Retrieving an African Episteme (Hardback) (en Inglés) - Ellen E. Swartz Joyce E. King

Libro Nuevo

$ 2,064.10

$ 3,752.92

Ahorras: $ 1,688.81

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Heritage Knowledge in the Curriculum: Retrieving an African Episteme (Hardback) (en Inglés)"

Moving beyond the content integration approach of multicultural education, this text powerfully advocates for the importance of curriculum built upon authentic knowledge construction informed by the Black intellectual tradition and an African episteme. By retrieving, examining, and reconnecting the continuity of African Diasporan heritage with school knowledge, this volume aims to repair the rupture that has silenced this cultural memory in standard historiography in general and in PK-12 curriculum content and pedagogy in particular. This ethically informed curriculum approach not only allows students of African ancestry to understand where they fit in the world but also makes the accomplishments and teachings of our collective ancestors available for the benefit of all. King and Swartz provide readers with a process for making overt and explicit the values, actions, thoughts, and behaviors reflected in an African episteme that serves as the foundation for African Diasporan sociohistorical phenomenon/events. With such knowledge, teachers can conceptualize curriculum and shape instruction that locates people in all cultures as subjects with agency whose actions embody their ongoing cultural legacy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes