Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Education and Religion in Late Antique Christianity: Reflections, Social Contexts and Genres (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
228
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.7 x 1.8 cm
Peso
0.45 kg.
ISBN13
9781472434760

Education and Religion in Late Antique Christianity: Reflections, Social Contexts and Genres (en Inglés)

Gemeinhardt, Peter ; Van Hoof, Lieve ; Van Nuffelen, Peter (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Education and Religion in Late Antique Christianity: Reflections, Social Contexts and Genres (en Inglés) - Gemeinhardt, Peter ; Van Hoof, Lieve ; Van Nuffelen, Peter

Libro Físico

$ 2,574.39

$ 5,148.79

Ahorras: $ 2,574.39

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education and Religion in Late Antique Christianity: Reflections, Social Contexts and Genres (en Inglés)"

This book studies the complex attitude of late ancient Christians towards classical education. In recent years, the different theoretical positions that can be found among the Church Fathers have received particular attention: their statements ranged from enthusiastic assimilation to outright rejection, the latter sometimes masking implicit adoption. Shifting attention away from such explicit statements, this volume focuses on a series of lesser-known texts in order to study the impact of specific literary and social contexts on late ancient educational views and practices. By moving attention from statements to strategies this volume wishes to enrich our understanding of the creative engagement with classical ideals of education. The multi-faceted approach adopted here illuminates the close connection between specific educational purposes on the one hand, and the possibilities and limitations offered by specific genres and contexts on the other. Instead of seeing attitudes towards education in late antique texts as applications of theoretical positions, it reads them as complex negotiations between authorial intent, the limitations of genre, and the context of performance.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes