EL HOSTSALE YA ESTÁ AQUÍ - HASTA 80% DCTO Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Dividing the Public: School Finance and the Creation of Structural Inequity (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
270
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.5 cm
Peso
0.40 kg.
ISBN13
9781501773266

Dividing the Public: School Finance and the Creation of Structural Inequity (en Inglés)

Matthew Gardner Kelly (Autor) · Cornell University Press · Tapa Blanda

Dividing the Public: School Finance and the Creation of Structural Inequity (en Inglés) - Kelly, Matthew Gardner

Libro Físico

$ 798.72

$ 1,452.21

Ahorras: $ 653.49

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 91 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Viernes 14 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Dividing the Public: School Finance and the Creation of Structural Inequity (en Inglés)"

In Dividing the Public, Matthew Gardner Kelly takes aim at the racial and economic disparities that characterize public education funding in the United States. With California as his focus, Kelly illustrates that the use of local taxes to fund public education was never an inadvertent or de facto product of past practices, but an intentional decision adopted in place of well-known alternatives during the Progressive Era, against past precedent and principle in several states.From efforts to convert expropriated Indigenous and Mexican land into common school funding in the 1850s, to reforms that directed state aid to expanding white suburbs during the years surrounding World War II, Dividing the Public traces, in intricate detail, how a host of policies connected to school funding have divided California by race and class over time. In bringing into view the neglected and poorly understood history of policymaking connected to school finance, Kelly offers a new story about the role public education played in shaping the racially segregated, economically divided, and politically fragmented world of the post-1945 metropolis.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes