Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Dilemmas of Culture in African Schools: Youth, Nationalism, and the Transformation of Knowledge (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
2005
Idioma
Inglés
N° páginas
241
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.80
ISBN
0226111318
ISBN13
9780226111315

Dilemmas of Culture in African Schools: Youth, Nationalism, and the Transformation of Knowledge (en Inglés)

Cati Coe (Autor) · Univ Of Chicago Pr · Tapa Blanda

Dilemmas of Culture in African Schools: Youth, Nationalism, and the Transformation of Knowledge (en Inglés) - Cati Coe

Libro Nuevo

$ 987.14

$ 1,794.80

Ahorras: $ 807.66

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 96 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Dilemmas of Culture in African Schools: Youth, Nationalism, and the Transformation of Knowledge (en Inglés)"

In working to build a sense of nationhood, Ghana has focused on many social engineering projects, the most meaningful and fascinating of which has been the state's effort to create a national culture through its schools. As Cati Coe reveals in Dilemmas of Culture in African Schools, this effort has created an unusual paradox: while Ghana encourages its educators to teach about local cultural traditions, those traditions are transformed as they are taught in school classrooms. The state version of culture now taught by educators has become objectified and nationalized—vastly different from local traditions. Coe identifies the state's limitations in teaching cultural knowledge and discusses how Ghanaians negotiate the tensions raised by the competing visions of modernity that nationalism and Christianity have created. She reveals how cultural curricula affect authority relations in local social organizations—between teachers and students, between Christians and national elite, and between children and elders—and raises several questions about educational processes, state-society relations, the production of knowledge, and the making of Ghana's citizenry.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes