¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Channeling Violence: The Economic Market for Violent Television Programming (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2000
Idioma
Inglés
N° páginas
390
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0691070245
ISBN13
9780691070247
N° edición
1

Channeling Violence: The Economic Market for Violent Television Programming (en Inglés)

James T. Hamilton (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

Channeling Violence: The Economic Market for Violent Television Programming (en Inglés) - James T. Hamilton

Libro Nuevo

$ 1,473.97

$ 2,679.94

Ahorras: $ 1,205.97

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 66 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 05 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Channeling Violence: The Economic Market for Violent Television Programming (en Inglés)"

"If it bleeds, it leads." The phrase captures television news directors' famed preference for opening newscasts with the most violent stories they can find. And what is true for news is often true for entertainment programming, where violence is used as a product to attract both viewers and sponsors. In this book, James Hamilton presents the first major theoretical and empirical examination of the market for television violence. Hamilton approaches television violence in the same way that other economists approach the problem of pollution: that is, as an example of market failure. He argues that television violence, like pollution, generates negative externalities, defined as costs borne by others than those involved in the production activity. Broadcasters seeking to attract viewers may not fully bear the costs to society of their violent programming, if those costs include such factors as increased levels of aggression and crime in society. Hamilton goes on to say that the comparison to pollution remains relevant when considering how to deal with the problem. Approaches devised to control violent programming, such as restricting it to certain times and rating programs according to the violence they contain, have parallels in zoning and education policies designed to protect the environment. Hamilton examines in detail the microstructure of incentives that operate at every level of television broadcasting, from programming and advertising to viewer behavior, so that remedies can be devised to reduce violent programming without restricting broadcasters' right to compete.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes