Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada We Weren't Modern Enough: Women Artists and the Limits of German Modernism (Weimar and Now: German Cultural Criticism, no. 25) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
263
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.00
ISBN
0520221346
ISBN13
9780520221345

We Weren't Modern Enough: Women Artists and the Limits of German Modernism (Weimar and Now: German Cultural Criticism, no. 25) (en Inglés)

Marsha Meskimmon (Autor) · Univ Of California Pr · Tapa Blanda

We Weren't Modern Enough: Women Artists and the Limits of German Modernism (Weimar and Now: German Cultural Criticism, no. 25) (en Inglés) - Marsha Meskimmon

Libro Nuevo

$ 915.47

$ 1,664.50

Ahorras: $ 749.02

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "We Weren't Modern Enough: Women Artists and the Limits of German Modernism (Weimar and Now: German Cultural Criticism, no. 25) (en Inglés)"

Marsha Meskimmon furnishes a fresh perspective on the art of women in the Weimar Republic and in the process reclaims the lost history of a number of artists who have not received adequate attention—not only because they were women but also because they continued to align themselves with the modes of realistic representation the Expressionists regarded as reactionary. Reconsidering the traditional definitions of German modernism and its central issues of race politics, eugenics, and the city, Meskimmon explores the structures that marginalized the work of little known artists such as Lotte Laserstein, Jeanne Mammen, Gerta Overbeck and Grete Jurgens. She shows how these women's personal and professional experiences in the 1920s and 1930s relate to the visual imagery produced at that time. She also examines representations of different female roles—prostitute, mother, housewife, the "New Woman" and "garçonne"—that attracted the attention of these artists. Situating her exploration on a strong theoretical base, she ranges deftly over mass visual culture—from film to poster art and advertising—to create a vivid portrait of women living and creating in Weimar Germany.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes