¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Visuospatial Reasoning: An Ecocultural Perspective for Space, Geometry and Measurement Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
377
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.4 cm
Peso
0.75 kg.
ISBN13
9783319024622

Visuospatial Reasoning: An Ecocultural Perspective for Space, Geometry and Measurement Education (en Inglés)

Kay Owens (Autor) · Springer · Tapa Dura

Visuospatial Reasoning: An Ecocultural Perspective for Space, Geometry and Measurement Education (en Inglés) - Owens, Kay

Libro Nuevo

$ 2,486.42

$ 4,520.76

Ahorras: $ 2,034.34

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 73 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Visuospatial Reasoning: An Ecocultural Perspective for Space, Geometry and Measurement Education (en Inglés)"

This book develops the theoretical perspective on visuospatial reasoning in ecocultural contexts, granting insights on how the language, gestures, and representations of different cultures reflect visuospatial reasoning in context. For a number of years, two themes in the field of mathematics education have run parallel with each other with only a passing acquaintance. These two areas are the psychological perspective on visuospatial reasoning and ecocultural perspectives on mathematics education. This volume examines both areas of research and explores the intersection of these powerful ideas. In addition, there has been a growing interest in sociocultural aspects of education and in particular that of Indigenous education in the field of mathematics education. There has not, however, been a sound analysis of how environmental and cultural contexts impact visuospatial reasoning, although it was noted as far back as the 1980s when Alan Bishop developed his duality of visual processing and interpreting visual information. This book provides this analysis and in so doing not only articulates new and worthwhile lines of research, but also uncovers and makes real a variety of useful professional approaches in teaching school mathematics. With a renewed interest in visuospatial reasoning in the mathematics education community, this volume is extremely timely and adds significantly to current literature on the topic.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes