¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Unplayed Melodies: Javanese Gamelan and the Genesis of Music Theory (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
254
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0520239563
ISBN13
9780520239562
N° edición
1

Unplayed Melodies: Javanese Gamelan and the Genesis of Music Theory (en Inglés)

Marc Perlman (Autor) · University Of California Press · Tapa Dura

Unplayed Melodies: Javanese Gamelan and the Genesis of Music Theory (en Inglés) - Marc Perlman

Libro Nuevo

$ 2,331.13

$ 3,885.22

Ahorras: $ 1,554.09

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 08 de Julio y el Viernes 19 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Unplayed Melodies: Javanese Gamelan and the Genesis of Music Theory (en Inglés)"

The gamelan music of Central Java is one of the world's great orchestral traditions. Its rich sonic texture is not based on Western-style harmony or counterpoint, but revolves around a single melody. The nature of that melody, however, is puzzling. In this book, Marc Perlman uses this puzzle as a key to both the art of the gamelan and the nature of musical knowledge in general. Some Javanese musicians have suggested that the gamelan's central melody is inaudible, an implicit or 'inner' melody. Yet even musicians who agree on its existence may disagree about its shape. Drawing on the insights of Java's most respected musicians, Perlman shows how irregularities in the relationships between the melodic parts have suggested the existence of 'unplayed melodies'. To clarify the differences between these implicit-melody concepts, "Unplayed Melodies" tells the stories behind their formulation, identifying each as the creative contribution of an individual musician in a post colonial context (sometimes in response to Western ethnomusicological theories). But these stories also contain evidence of the general cognitive processes through which musicians find new ways to conceptualize their music. Perlman's inquiry into these processes illuminates not only the gamelan's polyphonic art, but also the very sources of creative thinking about music.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes