CELEBREMOS EL MES DE LAS MADRES CON DESCUENTOS Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The Reforming of General Education: The Columbia Experience in its National Setting (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
346
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138538153
N° edición
1

The Reforming of General Education: The Columbia Experience in its National Setting (en Inglés)

S. A. Barnett Daniel Bell (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Reforming of General Education: The Columbia Experience in its National Setting (en Inglés) - S. A. Barnett Daniel Bell

Libro Físico

$ 2,706.84

$ 4,511.40

Ahorras: $ 1,804.56

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 22 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Reforming of General Education: The Columbia Experience in its National Setting (en Inglés)"

This comprehensive examination of general education by Daniel Bell scrutinizes the experiences of Columbia College, Harvard, and The College of the University of Chicago. These three basic models of general education in the country are set against a background of social change which includes a detailed analysis of structural changes in American society, the universities and the secondary schools and what Bell has called the emerging "postindustrial" society.Bell attacks the distinction between general education and specialism. He holds that one must embody and exemplify general education through disciplines and extend the context of specialism by setting it within the methodological grounds of knowledge. The common link between the two is the emphasis on conceptual inquiry. By emphasizing modes of conceptualization "how one knows, rather than what one knows" Bell insists that colleges can have a new, vivifying function between the pressures of the secondary and graduate schools.In his proposals for a new curriculum, Bell sets forth a scheme that imagines the first year as an acquisition of necessary historical and humanistic knowledge, the next two years as training in a discipline, and the last year, "the third-tier" the most radical innovation as a new kind of general education course which would "brake" specialization and apply disciplined knowledge to broad intellectual and policy questions.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes