¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The Player Piano and the Edwardian Novel (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
222
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.1 cm
Peso
0.56 kg.
ISBN13
9781472439987
N° edición
1

The Player Piano and the Edwardian Novel (en Inglés)

Cecilia Bjorken-Nyberg (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Player Piano and the Edwardian Novel (en Inglés) - Bjorken-Nyberg, Cecilia

Libro Físico

$ 2,419.00

$ 4,838.00

Ahorras: $ 2,419.00

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Player Piano and the Edwardian Novel (en Inglés)"

In her study of music-making in the Edwardian novel, Cecilia Björkén-Nyberg argues that the invention and development of the player piano had a significant effect on the perception, performance and appreciation of music during the period. In contrast to existing devices for producing music mechanically such as the phonograph and gramophone, the player piano granted its operator freedom of individual expression by permitting the performer to modify the tempo. Because the traditional piano was the undisputed altar of domestic and highly gendered music-making, Björkén-Nyberg suggests, the potential for intervention by the mechanical piano's operator had a subversive effect on traditional notions about the status of the musical work itself and about the people who were variously defined by their relationship to it. She examines works by Dorothy Richardson, E.M. Forster, Henry Handel Richardson, Max Beerbohm and Compton Mackenzie, among others, contending that Edwardian fiction with music as a subject undermined the prevalent antithesis, expressed in contemporary music literature, between a nineteenth-century conception of music as a means of transcendence and the increasing mechanisation of music as represented by the player piano. Her timely survey of the player piano in the context of Edwardian commercial and technical discourse draws on a rich array of archival materials to shed new light on the historically conditioned activity of music-making in early twentieth-century fiction.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes