¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The Normal Accident Theory of Education: Why Reform and Regulation Won't Make Schools Better (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
146
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.7 x 15.5 x 1.1 cm
Peso
0.24 kg.
ISBN13
9781475806588

The Normal Accident Theory of Education: Why Reform and Regulation Won't Make Schools Better (en Inglés)

Andrew K. Milton (Autor) · Rowman & Littlefield Publishers · Tapa Blanda

The Normal Accident Theory of Education: Why Reform and Regulation Won't Make Schools Better (en Inglés) - Milton, Andrew K.

Libro Nuevo

$ 1,188.97

$ 2,161.76

Ahorras: $ 972.79

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 74 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 05 de Agosto y el Viernes 16 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Normal Accident Theory of Education: Why Reform and Regulation Won't Make Schools Better (en Inglés)"

Much of the current debate about education too often resembles the blind men describing an elephant--apprehending only a particular part of the situation or the process, many analysts tell an evocative but incomplete story. The so-called 'reform' discussion proceeds with a lack of depth about the nuances and realistic limitations in the institutional order of school.This book argues that as regulation of schools moves further up the bureaucratic hierarchy (first to state departments of education then to the national department of education) the legal and institutional requirements get more intensive but less concretely useful in class rooms. This bureaucratization serves to 'tighten' the organizational environment, thereby increasing the risk of normal accidents. The increasing governmental management, in other words, makes it more likely that schools will 'fail' to meet their goals. Analyses of education are too often developed for public consumption in a fast-moving political world. This book examines some of the deeper organizational reasons why things don't work so well in school, as well as a look at some of things that do work. Most importantly, the book will explain how the social and cultural expectations of what schools can do may create unrealistic hopes. We, as a society, and schools, as institutions, embrace these unreasonably high hopes at our collective peril.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes