Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The Flesh of Animation: Bodily Sensations in Film and Digital Media (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.6 x 14.0 x 1.5 cm
Peso
0.34 kg.
ISBN13
9781517911591

The Flesh of Animation: Bodily Sensations in Film and Digital Media (en Inglés)

Sandra Annett (Autor) · University of Minnesota Press · Tapa Blanda

The Flesh of Animation: Bodily Sensations in Film and Digital Media (en Inglés) - Annett, Sandra

Libro Nuevo

$ 587.84

$ 1,175.67

Ahorras: $ 587.84

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 05 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Flesh of Animation: Bodily Sensations in Film and Digital Media (en Inglés)"

How animation can reconnect us with bodily experiences Film and media studies scholarship has often argued that digital cinema and CGI provoke a sense of disembodiment in viewers; they are seen as merely fantastic or unreal. In her in-depth exploration of the phenomenology of animation, Sandra Annett offers a new perspective: that animated films and digital media in fact evoke vivid embodied sensations in viewers and connect them with the lifeworld of experience. Starting with the emergence of digital technologies in filmmaking in the 1980s, Annett argues that contemporary digital media is indebted to the longer history of animation. She looks at a wide range of animation--from Disney films to anime, electro swing music videos to Vocaloids--to explore how animation, through its material forms and visual styles, can evoke bodily sensations of touch, weight, and orientation in space. Each chapter discusses well-known forms of animation from the United States, France, Japan, South Korea, and China, examining how they provoke different sensations in viewers, such as floating and falling in Howl's Moving Castle and My Beautiful Girl Mari, and how the body is mediated in films that combine animation and live action, as seen in Who Framed Roger Rabbit and Song of the South. These films set the stage for an exploration of how animation and embodiment manifest in contemporary global media, from CGI and motion capture in Disney's "live action remakes" to new media installations by artists like Lu Yang. Leveraging an array of case studies through a new approach to film phenomenology, The Flesh of Animation offers an enlightening discussion of why animation provides a sensational experience for viewers not replicable through other media forms.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes