¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Teaching Social Justice Using Postcolonial Texts: Encountering Pedagogies of Discomfort in Practice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
147
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
25.4 x 17.8 x 1.1 cm
Peso
0.51 kg.
ISBN13
9783031348303

Teaching Social Justice Using Postcolonial Texts: Encountering Pedagogies of Discomfort in Practice (en Inglés)

Balzer, Geraldine ; Strong-Wilson, Teresa ; Burke, Anne (Autor) · Springer · Tapa Dura

Teaching Social Justice Using Postcolonial Texts: Encountering Pedagogies of Discomfort in Practice (en Inglés) - Balzer, Geraldine ; Strong-Wilson, Teresa ; Burke, Anne

Libro Nuevo

$ 3,257.57

$ 5,922.86

Ahorras: $ 2,665.28

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 76 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 23 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching Social Justice Using Postcolonial Texts: Encountering Pedagogies of Discomfort in Practice (en Inglés)"

This book explores how teachers can re-examine their emotional investments in enacting dominant settler values through changing their text selection and teaching practices. Based on a longitudinal qualitative research study conducted by a national team of literacy scholars in collaboration with practicing literacy teachers at eight sites across Canada, the book investigates how groups of teachers, working collaboratively in inquiry groups, develop and implement curriculum to promote their own and their students' understandings of social justice in postcolonial and settler spaces. In particular, the book highlights the rich and dynamic landscape of postcolonial authors, illustrators and texts, the development of culturally- sensitive curricula, and critical pedagogies possible in addressing contemporary and historical issues, both local and global. This book is primarily of interest to literacy scholars, literacy instructors (teacher educators) in teacher education programs, educational leaders, practicing teachers from the K-12 spectrum, and school district staff and policy makers with responsibilities for or interests in the potential of literacy and literature engagement for social justice education. The book is also be of interest to postsecondary educators and teacher educators wishing to use literature in social justice, anti-racist, and anti-oppressive courses.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes