CELEBREMOS EL MES DE LAS MADRES CON DESCUENTOS Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Schools for an Information Age: Reconstructing Foundations for Learning and Teaching (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1996
Idioma
Inglés
N° páginas
416
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0275953955
ISBN13
9780275953959

Schools for an Information Age: Reconstructing Foundations for Learning and Teaching (en Inglés)

Byrd L. Jones; Robert W. Maloy (Autor) · Praeger · Tapa Dura

Schools for an Information Age: Reconstructing Foundations for Learning and Teaching (en Inglés) - Byrd L. Jones; Robert W. Maloy

Libro Nuevo

$ 2,451.30

$ 4,085.50

Ahorras: $ 1,634.20

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Schools for an Information Age: Reconstructing Foundations for Learning and Teaching (en Inglés)"

This provocative and accessible text is addressed to prospective and practicing teachers who believe schools must be fundamentally reformed to meet student needs in an information age. Drawing on interviews with frontline educators, the authors integrate descriptive accounts of learning and teaching in schools today with emerging multicultural curricula, information technologies, organizational structures that support innovations, and democratic dialogue. Jones and Maloy offer analytic perspectives for rethinking the social, historical, and philosophical foundations of education along with strategies for teacher renewal and organizational change. Adopting a constructivist-developmental approach to learning, the authors identify endemic dilemmas that increasingly handicap industrial-era schools. A stagnant economy heightens tensions due to class, race, and gender inequities. Hierarchically structured corporations and representative politics perpetuate business domination. Computers offer possibilities for more open communication, flexible organizations, and democratic discourse. Alternative visions of the future that engage students can renew cooperation, collaboration, and community in schools and society.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes