EL HOSTSALE YA ESTÁ AQUÍ - HASTA 80% DCTO Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Run and Jump: The Meaning of the 2d Platformer (Playful Thinking) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
184
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262547390

Run and Jump: The Meaning of the 2d Platformer (Playful Thinking) (en Inglés)

Mcdonald Peter D. (Autor) · The Mit Press · Tapa Blanda

Run and Jump: The Meaning of the 2d Platformer (Playful Thinking) (en Inglés) - Mcdonald Peter D.

Libro Nuevo

$ 534.97

$ 972.68

Ahorras: $ 437.71

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Run and Jump: The Meaning of the 2d Platformer (Playful Thinking) (en Inglés)"

How abstract design decisions in 2D platform games create rich worlds of meaning for players. Since the 1980s, 2D platform games have captivated their audiences. Whether the player scrambles up the ladders in Donkey Kong or leaps atop an impossibly tall pipe in Super Mario Bros., this deceptively simple visual language has persisted in our cultural imagination of video games. In Run and Jump, Peter McDonald surveys the legacy of 2D platform games and examines how abstract and formal design choices have kept players playing. McDonald argues that there is a rich layer of meaning underneath, say, the quality of an avatar's movement, the pacing and rhythm of level design, the personalities expressed by different enemies, and the emotion elicited by collecting a coin. To understand these games, McDonald draws on technical discussions by game designers as well as theoretical work about the nature of signs from structuralist semiotics. Interspersed throughout are design exercises that show how critical interpretation can become a tool for game designers to communicate with their players. With examples drawn from over forty years of game history, and from games made by artists, hobbyists, iconic designers, and industry studios, Run and Jump presents a comprehensive--and engaging--vision of this slice of game history.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes