¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Religious Literacy, Law and History: Perspectives on European Pluralist Societies (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138303645
N° edición
1

Religious Literacy, Law and History: Perspectives on European Pluralist Societies (en Inglés)

Melloni, Alberto ; Cadeddu, Francesca (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Religious Literacy, Law and History: Perspectives on European Pluralist Societies (en Inglés) - Melloni, Alberto ; Cadeddu, Francesca

Libro Nuevo

$ 2,218.44

$ 4,033.52

Ahorras: $ 1,815.09

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 05 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Religious Literacy, Law and History: Perspectives on European Pluralist Societies (en Inglés)"

The book profiles some of the macro and micro factors that have impact on European religious literacy. It seeks to understand religious illiteracy and its effects on the social and political milieu through the framing of the historical, institutional, religious, social, juridical and educational conditions within which it arises. Divided into four parts, in the first one, One literacy, more literacies?, the book defines the basic concepts underpinning the question of religious illiteracy in Europe. Part II, Understanding illiteracies, debating disciplines?, highlights the theological, philosophical, historical and political roots of the phenomenon, looking at the main nodes that are both the reasons religious illiteracy is widespread and the starting points for literacy strategies. Part III, Building literacy, shaping alphabets, examines the mix of knowledge and competences acquired about religion and from religion at school as well as through the media, with a critical perspective on what could be done both in the schools and for the improvement of journalists' religious literacy. Part IV, Views and experiences, presents the reader with the opportunity to learn from three different case studies: religious literacy in the media, religious illiteracy and European Islam, and a Jewish approach to religious literacy. Building on existing literature, the volume takes a scientific approach which is enriched by interdisciplinary and transnational perspectives, and deep entrenchment in historical methodology.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes