CELEBREMOS EL MES DE LAS MADRES CON DESCUENTOS Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Productivity in Higher Education (National Bureau of Economic Research Conference Report) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
392
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780226574585
N° edición
1

Productivity in Higher Education (National Bureau of Economic Research Conference Report) (en Inglés)

Caroline Hoxby; Kevin Strange (Autor) · The University Of Chicago Press · Tapa Dura

Productivity in Higher Education (National Bureau of Economic Research Conference Report) (en Inglés) - Caroline Hoxby; Kevin Strange

Libro Nuevo

$ 2,571.14

$ 4,285.23

Ahorras: $ 1,714.09

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 14 de Mayo y el Miércoles 22 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Productivity in Higher Education (National Bureau of Economic Research Conference Report) (en Inglés)"

How do the benefits of higher education compare with its costs, and how does this comparison vary across individuals and institutions? These questions are fundamental to quantifying the productivity of the education sector. The studies in Productivity in Higher Education use rich and novel administrative data, modern econometric methods, and careful institutional analysis to explore productivity issues. The authors examine the returns to undergraduate education, differences in costs by major, the productivity of for-profit schools, the productivity of various types of faculty and of outcomes, the effects of online education on the higher education market, and the ways in which the productivity of different institutions responds to market forces. The analyses recognize five key challenges to assessing productivity in higher education: the potential for multiple student outcomes in terms of skills, earnings, invention, and employment; the fact that colleges and universities are "multiproduct" firms that conduct varied activities across many domains; the fact that students select which school to attend based in part on their aptitude; the difficulty of attributing outcomes to individual institutions when students attend more than one; and the possibility that some of the benefits of higher education may arise from the system as a whole rather than from a single institution. The findings and the approaches illustrated can facilitate decision-making processes in higher education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes