¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Possibilities and Complexities of Decolonising Higher Education: Critical Perspectives on Praxis (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
260
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
25.4 x 17.8 x 1.6 cm
Peso
0.69 kg.
ISBN13
9781032447629
N° edición
1

Possibilities and Complexities of Decolonising Higher Education: Critical Perspectives on Praxis (en Inglés)

Greg William Misiaszek (Ilustrado por) · Aneta Hayes (Ilustrado por) · Kathy Luckett (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Dura

Possibilities and Complexities of Decolonising Higher Education: Critical Perspectives on Praxis (en Inglés) - Hayes, Aneta ; Luckett, Kathy ; Misiaszek, Greg William

Libro Nuevo

$ 2,181.63

$ 3,636.05

Ahorras: $ 1,454.42

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Possibilities and Complexities of Decolonising Higher Education: Critical Perspectives on Praxis (en Inglés)"

The chapters in this book highlight the possibilities and complexities of putting decolonial theory to work in higher education in Northern and Southern contexts across the globe. This book looks at decolonial work as praxis involving transformation at a range of levels from theoretical development, national policy, institutional policy and culture, academic discipline, programme, course, classroom, student and the self. Our authors argue that praxis in their contexts includes working at institutional level to undo the historical power of 'coloniality' in universities in the metropoles, introducing Indigenous knowledges into curricula and undoing the effects of 'coloniality' in embodiment, temporality and whiteness. We, as editors, argue for the need for transformation of the self as well as structures, and highlight qualities such as reflexivity on our own entanglements with coloniality, and why they occur, in this undoing. The approach offered in this book emphasises the connection between significant personal change as a pre-condition and an epistemological process to connect critical decolonial theory and our teaching practice. The book was originally published as a special issue of the journal Teaching in Higher Education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes