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portada naming nature,the clash between instinct and science (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 14.0 x 2.3 cm
Peso
0.28 kg.
ISBN
9780393338713
ISBN13
9780393338713

naming nature,the clash between instinct and science (en Inglés)

Carol Kaesuk Yoon (Autor) · W. W. Norton & Company · Tapa Blanda

naming nature,the clash between instinct and science (en Inglés) - Yoon, Carol Kaesuk

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Reseña del libro "naming nature,the clash between instinct and science (en Inglés)"

Biologist Carol Kaesuk Yoon explores the historical tension between evolutionary biology and taxonomy. Carl Linnaeus struggled in the eighteenth century to define species in light of their mutability while still relying on intuitive, visual judgments. As taxonomy modernized, it moved into labs, yielding results counterintuitive to humanity s innate predisposition to order the world. By conceding scientific authority to taxonomists, Yoon argues, we've contributed to our own alienation from nature.

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