¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Music, Authorship, Narration, and Art Cinema in Europe: 1940s to 1980s (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
238
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138238039

Music, Authorship, Narration, and Art Cinema in Europe: 1940s to 1980s (en Inglés)

Baumgartner, Michael ; Boczkowska, Ewelina (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Music, Authorship, Narration, and Art Cinema in Europe: 1940s to 1980s (en Inglés) - Baumgartner, Michael ; Boczkowska, Ewelina

Libro Nuevo

$ 2,040.37

$ 3,709.77

Ahorras: $ 1,669.40

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Music, Authorship, Narration, and Art Cinema in Europe: 1940s to 1980s (en Inglés)"

Music, Authorship, Narration, and Art Cinema in Europe: 1940s to 1980s investigates the function of music in European cinema after the Second World War up to the fall of the Berlin wall, a period when composers and directors embraced experimentation. Through analyses of music and sound in a wide range of iconic films from across Europe, the essays in this book provide a nuanced reconsideration of three core themes: auteur theory, art house film, and national cinema. Chapters written by an international array of contributors focus on case studies of music in the cinema of Carlos Saura, Jean-Pierre Melville, the Polish School, and Romanian directors, as well as collaborations between directors and composers, including Michelangelo Antonioni and Giovanni Fusco, Federico Fellini and Nino Rota, Leo Arnshtam and Dmitry Shostakovich, and Peter Greenaway and Michael Nyman. The contributors shift the emphasis from a director-centered view to the working relationship between director and composer, and from the visual component to the sonic aspects of these films, without ignoring the close correlation between soundtrack and visual elements. Enriching our understanding of the complex, intertwined nature of authorship in film, the role of film music, and sound, nation-state and art cinema, and European cinematic history, this volume offers a valuable addition to research across music and film studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes